И.Н.Ульянов ячĕллĕ Чăваш патшалăх университечĕ, И.Я.Яковлев ячĕллĕ Чăваш патшалăх педагогика университечĕ тата Чăваш Республикин Вĕренÿ институчĕ «Хыпар» хаçатпа, Чăваш наци радиовĕпе пĕрле чăвашла çырма пĕлнине тĕрĕслес тĕллевпе пĕрремĕш хут «ПĔтĔм чăвашсен пĔрлĔхлĔ диктанчĔ» акци ирттереççĕ. Вăл 2013 çулхи ака уйăхĕн 24-мĕшĕнче чăвашсем пурăнакан мĕн пур хулапа ялта иртет.
Диктант И.Я.Яковлев ячĕллĕ Чăваш патшалăх педагогика университетĕнче 13.00 сехетре пуçланать. Хăйсем пурăнакан вырăнтах çырма кăмăл тăвакансем валли диктант текстне çав вăхăтрах Чăваш наци радиовĕпе вулаççĕ. Компьютерпа çырнă /наборланă/ е алăпа çырнă текста сканерпа кăларса диктанта вуласа пĕтернĕ хыççăн 10-15 минут хушшинче çак адреспа ярса памалла: chuv-total-dict@mail.ru.
Диктант çырас умĕн орфографи тата пунктуаци правилисене аса илес текенсем валли «Тĕрĕс çырма вĕренер» занятисем иртеççĕ:
- ака уйăхĕн 20-мĕшĕнче 11.00 сехетре И.Я.Яковлев ячĕллĕ Чăваш патшалăх педагогика университечĕн I корпусĕнчи /Шупашкар, Президент бульварĕ, 19а çурт/ 201-мĕш аудиторире*
- ака уйăхĕн 20-мĕшĕнче 17.00 сехетре И.Н.Ульянов ячĕллĕ Чăваш патшалăх университечĕн I корпусĕнчи /Шупашкар, Университет урамĕ, 38-мĕш çурт/ 434-мĕш аудиторире.
Диктант çырма кăмăл тунисен заявка chuv-total-dict@mail.ru адреспа çак формăпа ярса памалла:
Чăваш Республикин патшалăх тытăмĕнче ĕçлекенсем тата культурăпа искусство ĕçченĕсем «Пĕтĕм чăваш диктанчĕ» акцие пурте хутшăнасса кĕтетпĕр.
«Пĕтĕм чăваш диктантне» ирттерме укçа енчен пулăшас текенсене диктант координаторĕсемпе электрон адреспа çыхăнма ыйтатпăр: chuv-total-dict@mail.ru.
Ыйтусем сиксе тухсан 45-03-37 /31-02/ телефонпа 10.00 сехетрен пуçласа 17.00 сехетчен шăнкăравлама юрать.
«Пĕтĕм чăваш диктанчĕ» акци çинчен тулли информаци http,www.chuvsu.ru адреспа тупма пулать.
Аналог "Тотального диктанта" проведут и на чувашском языке
24 апреля впервые состоится образовательная акция "Пĕтĕм чăвашсен пĕрлĕхлĕ диктанчĕ" ("Единый всечувашский диктант"), цель которой - развитие письменной чувашской речи. Как сообщает газета "Хыпар", диктант будет проведен усилиями ЧГУ имени Ульянова, ЧГПУ имени Яковлева и Чувашского республиканского института образования при поддержке "Хыпар" и Чувашского национального радио.
Диктант начнется в 13:00 в здании ЧГПУ. В это же время для тех, кто не сможет написать диктант очно, его текст будут зачитывать на Чувашском национальном радио. В течение 10-15 минут после окончания диктанта напечатанный (или написанный от руки, а затем отсканированный) текст нужно будет отослать на адрес chuv-total-dict@mail.ru.
20 апреля в Чебоксарах состоятся подготовительные семинары, посвященные правилам чувашской орфографии и пунктуации. Один из уроков пройдет в 11:00 в первом корпусе ЧГПУ, другой - в 17:00 в первом корпусе ЧГУ. Заявки на участие в "Едином всечувашском диктанте" принимаются по указанному выше электронному адресу. По тому же адресу следует обращаться тем, кто считает возможным оказать организационную или финансовую помощь в проведении диктанта. Вопросы по поводу акции принимаются по телефону 45-03-37 /31-02/ с 10:00 до 17:00.
Отметим, что намечающаяся акция - своеобразный аналог "Тотального диктанта", состоявшегося в 179 городах России, в том числе и в Чебоксарах, 6 апреля. "Тотальный диктант" проходил по-русски (текст для него написала известный прозаик Дина Рубина), и только два "малых" народа - удмурты и тувинцы - проводили акцию на родных языках.
А местным слабо придумать что-то своё, свою фишку? А то "аналог тотального диктанта"... Наверное, "загонят" опять студентов писать этот "всечувашский" диктант, чтобы потом кто-то отчитался "В целях того-то и того-то, мы провели то-то и то-то, количество участников такое-то" (какая-нибудь внушительная цифра)...
Сообщение отредактировал GrasshoppeR - Apr 17 2013, 09:02
--------------------
Откуда-то появилась привычка откладывать на завтра то, что не собиралась делать вообще...
В первых рядах сдающих экзамен хотелось бы увидеть народных избранников, представителей администраций города, районов, в общем всех тех, кто нами руководит и придумывает различные законы.
--------------------
К людям надо относится мягше, а на проблему смотреть ширше.